Share this page:

MENIOS GOUNARIS TRIO “SET IN MOTION” Ή ΠΩΣ Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΜΕΤΑΤΡΈΠΕΤΑΙ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ

Μπορεί η περίοδος των δυο τελευταίων χρόνων να κράτησε όλους εμάς μακρυά από τη ζωντανή μουσική για μεγάλα χρονικά διαστήματα, να μας γέμισε θυμό, ανασφάλεια, να μας καθήλωσε εντός των τειχών μας, όμως τώρα που η ζωή αρχίζει και πάλι να έρχεται στο προσκήνιο, αποδεικνύεται ότι για τον κόσμο της εγχώριας τζαζ σκηνής, αυτές οι περίοδοι εγκλεισμού μόνο άγουρες δεν ήταν δημιουργικά.

Τα δεκάδες άλμπουμ που γράφτηκαν και ηχογραφήθηκαν όλο αυτό το διάστημα, φέρνουν στα αυτιά μας πολλές και όμορφες μουσικές και αναδεικνύουν το εύρος αυτής της σκηνής και το πόσο πολύ αξίζει να την ανακαλύψουμε. Προϊον αυτής της περιόδου είναι και η δισκογραφική δουλειά για την οποία βρισκόμαστε σήμερα εδώ.

Το άλμπουμ «Set in  Motion» του πιανίστα και συνθέτη Μένιου Γούναρη, γράφτηκε εξ’ ολοκλήρου σχεδόν κατά τη διάρκεια της δεύτερης καραντίνας. Ορμώμενος από την ανάγκη να δημιουργήσει, να εκφραστεί μέσα σε όλη αυτή τη δυστοπία και την ασφυξία που δημιούργησε η πανδημία, οι συνεχείς περιορισμοί και όλη αυτή η αβεβαιότητα , ο Μένιος  δημιούργησε μια μουσική, η οποία έχει περισσότερο aggresive διάθεση θα λέγαμε, παρά μελαγχολική, όπως ίσως θα περίμενε κανείς.

Με το Set in Motion ο Γούναρης πατάει πάνω στην στέρεη βάση του  piano trio , δείχνοντας μας την πιο «ακουστική» πλευρά του μουσικού του καμβά, μετά το απόλυτα «ηλεκτρικό» άλμπουμ του σχήματος  Flood και την  world jazz του κουαρτέτου του Τάκη Μπαρμπέρη, στο οποίο είναι μόνιμο μέλος.

Έχοντας δίπλα του την παρουσία μουσικών όπως ο μπασίστας Γρηγόρης Θεοδωρίδης και ο ντράμερ Ιάσωνας Γουάστωρ, καλλιτέχνες εξίσου πολυδιάστατοι και ραγδαία ανερχόμενοι, με ενεργή συμμετοχή σε πολλά κι ετερόκλητα μουσικά σχήματα, ο Γούναρης ενισχύει την αισθητική προσέγγιση της μουσικής του δίνοντας στις έξι συνθέσεις του άλμπουμ μια στιβαρότητα και ταυτόχρονα μια «ανοιχτωσιά». Το  Set in Motion είναι ένα ακρόαμα που κερδίζει τον ακροατή-και όχι μόνο τον τζαζοφιλο- με την απλότητα του. Δεν απευθύνεται σε «εξειδικευμένα» αυτιά, δεν έρχεται για να επιδείξει κάτι. Είναι η συναισθηματική καταγραφή μιας περιόδου δύσκολης και περίεργης, όπου μέσα της μπόρεσαν και γεννήθηκαν πράγματα.